neděle 26. května 2013

What I Miss Here 2

Líbí se mi, že se stále více zajímáme o to, co jíme a pijeme, a kde. Ovšem u nás mi stále chybí originalita, a to jak prostor, myslím restaurace, denní bary, kavárny apod., tak často i jídel a nápojů. V časopisech vídám fotky a popisy zajímavých podniků v Praze, ale v našem regionu nikdy nevím, kam bych své hosty pozvala anebo kam bych ráda zašla. A tak zavzpomínám na některá milá místa, která bych si s chutí přestěhovala sem k nám.
Tak například jednu restauraci v centru Madridu , kde při čekání na paelu můžete prohlížet originální stolky a obsluha se s vámi snaží nevtíravě a vesele komunikovat, pak vám přinese obrovskou porci chutné typické krmě za opravdu dobrou cenu. Víno i pivo rovněž. A pak ještě dobrý likér na odchodnou. Dobrý zvyk. Zažili jste to někde u nás? A máte svůj oblíbený podnik?

Do takové kavárny, která je poměrně známá a doporučovaná návštěvníkům Lisabonu (A Brasileira), bych taky dokázala chodit nejen kvůli vynikající kávičce, ale taky té atmosféře. Jen na toaletě mě nechtěli pustit dovnitř bez účtu, musela jsem tam sehrát etýdku, protože seběhnout o patro níž a zase nahoru už bych opravdu nezvládla.



LISBOA 2009 (Fernando Ricardo) Tags: leica portugal caf pessoa lisboa brasileira chiado ilustrarportugal




 

A tohle už je skvělá restaurace v  Arles, představovali jsme si, že je to ta  (tehdy kavárna), kterou tam v r. 1888 kreslil Vincent Van Gogh.  Večeře byla opravdu chutná, tak jsme se tam za rok vrátili, majitelé už byli jiní a jídlo ještě chutnější, růžové víno lahodnější. Mořské plody a jejich čerstvost, voňavost a úprava mi tady teda opravdu chybí.

6 komentářů:

  1. Vypadá to úžasně a ty čerstvý mořský plody mi tu chybí taky. Stejně jako moře.

    OdpovědětVymazat
  2. Blíží se léto, budeme s tím muset něco udělat:)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Oli, souhlasím s každou tvou řádkou. Přitom stačí tak málo, aby kavárnička nebo restaurace zazářila "jinakostí" a kreativitou, ale bohužel se tady v Čechách originalitě stále moc nedaří. O to víc jsem si užila místa, kam jsi nás právě vzala. Takže si znamenám do svého notesu pár inspirativních poznámek: "Mandarinkově oranžová" (ty máš prostě dokonalý vkus) a "Madrid" - já už budu vědět, odkud tyhle poznámky mám a proč jsem si je zapsala. ;-)
    Měj se moc krásně.
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, Vivi, a neváhej se zeptat, až budeš na cestách, mám další dobré tipy. Vše člověk nestačí vyfotit. A já si značím tvůj skvělý lak od Maybelline, to je poslední, co mi chybělo na doladění mandarinkového outfitu:))

    OdpovědětVymazat
  5. jé, ty restaurace vypadají krásně. Mohla bych se zeptat, kde přesněji je ta první restaurace? Do Madridu se v blízké době chystám, tak bych chtěla zajít do nějakého pěkného podniku :)

    OdpovědětVymazat
  6. V Madridu v centru je spousta taveren a tapas barů, takže určitě něco najdeš v místě,kde se budeš pohybovat. Tahle je na Plaza Tirso de Molina, my tam vystoupili z metra a šli směr Calle de la Magdalena. Jméno si bohužel nepamatuji, ale když nakoukneš dovnitř a uvidíš ty stolky, tak to bude jasné. Náměstí není zas tak velké. Na opačnou stranu severně se pak dostaneš na Plaza Mayor a tam je plno restaurací a kaváren. A kousek odsud je Mercado San Miquel na stejnojmenném náměstí, tam prostě musíš, nepřeberné množství seafoodu, sýrů, šunky, oliv, jsou to neskutečné dobrůtky, sice na stojáka a vesměs narváno, ale ta atmosféra a chuťovečky s vínkem stojí za to.

    OdpovědětVymazat