sobota 5. října 2013

France in Flower

V létě Francie opravdu nádherně kvetla, jak už jsem ukázala v minulém příspěvku, a to nejen v zahradách v Giverny. Také v  zahradách zámků na Loiře, zejména ve Villandry a Chenonceau, kde člověk žasne nad vytříbeností zahradní architektury. Půvabná byla květinová výzdoba kavárničky v Orleans nebo hospůdky u vodního mlýna v Bayeux. Květinová výzdoba interiérů zámků byla svěží a ladná, takže jsem se na ni zaměřila víc než na postel Kateřiny Medičejské či galerie s portréty slavných francouzských králů.









 

 


2 komentáře:

  1. Já mám k Francii takový zvláštní vztah - na jedne straně ji nesnáším (jazyk, politiku, divné lidi,ani jídlo...), na druhé miluji jejich styl (a nemyslím módní, to už je jen takové klišé...), vkus, estetičnost, jižní krajinu, historické památky... Myslím, že se žádnou zemí to takto nemám, Francie je hodně specifická, asi proto, že už bohužel není to, co bývavala... Ale franc. zahrady, to je prostě nádhera :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za upřímný názor, ale ty hodně cestuješ, takže můžeš srovnávat.Taky máš asi užší vztah ke Španělsku a španělštině, protože tam žiješ a blíže jsi tu zemi poznala. Když jedeš na zájezd, kde ti vyberou samé lahůdky a nemáš možnost pobýt tam sama a poznat víc lidi a jak to tam funguje, tak nemáš důvod mít jiný vztah než pozitivní. Nechci Francii obhajovat, ale divní lidé jsou všude a jazyk mi zní krásně.

    OdpovědětVymazat