neděle 2. června 2013

Ground Zero - 1WTC Topped out 10/05/2013

Na květnové dny tohoto roku byla avizována dostavba nové nejvyšší budovy New Yorku (3. nejvyšší na světě). A proto ocitnout se v NY tou dobou znamenalo zajít se podívat na místo, které dostalo po ničivém teroristickém útoku 11. září 2001 název Ground Zero a kde vzniklo nové
 One World Trade Center. Takhle to těsně před vyzvednutím a umístěním špičky na vrchol vypadalo.
Vzpomínka na temný den
A takhle by to mělo vypadat dnes. 
(výška 541m, architekt David Childs)

Newyorské mrakodrapy je skvělé zhlédnout z Empire State Building, rozhodně přijít dřív, aby se nemuselo stát v dlouhé frontě, stačí vyjet výtahem na Observatory v 86. patře. Podmínkou je dobré počasí, aby nebyla vyhlídka v mracích. Taky se můžete zúčastnit tradiční akce Empire State Run-up a vyběhnout po schodech. To v našem případě nehrozilo.







Postupně se naučíte některé z nich rozlišovat, minimálně třeba Chrysler nabo Flatiron (žehlička).




6 komentářů:

  1. New York je můj sen. Strašně se těším, až tam jednou budu fotografovat v tom zajímavém světle, které skýtají průhledy mezi mrakodrapy. Takový světlo u nás nenajdu, tak si to pěkně užiju.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc ti to přeji a na tvé profi fotky se moc těším. Pro mě fotografa-amatéra je důležité, že oko to vidělo a vjem a zážitek se uložil někam do srdíčka a paměti. Fotka tu hraje roli zprostředkovatele mezi tehdy tam a teď tady.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Oli, miluju virtuální výletění s tebou. 11. září mám ještě hodně v živé paměti, i když už od té tragédie uplynulo tolik let. Měla jsem v NY tehdy tři dobré přátele, a tak jsem tu prožívala plno strachu. Ale už je to pryč.
    Doufám, že mě Myyna vezme s sebou, až do New Yorku pojede ;-).

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to musely být neskutečně napjaté dny, pro všechny, kteří jste tam někoho tehdy měli.
    Holky, až se domluvíte, dejtě vědět, mám tam ještě nějaké dloužky. Nechtěla jsem se vzdát nákupů a odnesla to MOMA a Guggenheim a mnohé další.

    OdpovědětVymazat
  5. Oh, bože, to je snad ten nejkrásnější post, který jsem dnes zhlédla (a že toho bylo dost). Mrakodrapy miluju, tenhle je nádhernej. Jen doufejme, že nebude trnem v oku teroristům:-(

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem tuhle obavu už zaslechla. Věřme, že už k ničemu podobnému nedojde. Budova má prý řadu bezpečnostních opatření a je odolný proti nárazu letadel.
    Moc děkuji za pochvalu. Taky se mně z těch mrakodrapů zatočila hlava:-)

    OdpovědětVymazat