neděle 1. září 2013

Elba podruhé - Isola d´Elba again

 Začínám tam, kde jsem minule skončila - realizací 1. položky letního plánu - pláž na nás čekala, i když trochu pozměněná, asi se sesypal kus skály, opalování bylo opatrné, ale dostačující.


  Elba je hornatá a vyhlídky jsou nezapomenutelné. 
První je na přístav a hl. město Portoferraio, druhá  na hrad Volterraio z 11. st.


Tentokrát jsme se vydali na průzkum východního pobřeží, tohle je Rio Marina. Těžila se zde železná ruda  podobně jako ve vnitrozemí v Rio Nel´ Elbě, stále jsou zde naleziště minerálů, spíš si je zde tedy můžete zakoupit než hledat.



  
A tohle už je zase Portoferraio, Napoleonova vila dei Mulini se stále opravuje, přesně jako loni tam kutají nějací 2 řemeslníci, takže tu už asi nespatříme, ale doporučuji vyrazit si na jeho letní sídlo vzdálené pouhých 6 km - Villa San Martino.
 
Elbské pivo je osvěžující (jako ostatně každé v horku) a docela dobré.

3 komentáře:

  1. Drahá Olivero, vítek zpátky! :) Elba vypadá báječně, já už bych zase jela k moři, vidina podzimu mě moc neuspokojuje :) A letní sídlo Napoleona? Já myslela, že tam byl ve vyhnanství a on měl jeden barák a ještě druhej, no to jsou mi věci :))) Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za welcome:-). Tak já bych takové "vyhnanství" brala okamžitě, už kvůli těm úžasným výhledům. Ale musela bych vědět, že se můžu vrátit domů, až mě to přestane bavit.

    OdpovědětVymazat